Ruilen en retourneren

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Ben je niet helemaal tevreden over je online aankoop? Je kunt bij OPEN32 je bestelde artikelen altijd binnen 14 dagen retourneren. Dit kun je op twee manieren doen;

  1. Kom je aankoop gratis retourneren in één van onze winkels.
  2. Stuur je aankoop op eigen kosten terug via PostNL. Bekijk hier het dichtstbijzijnde PostNL servicepunt.

Hoe kan ik een artikel ruilen?

Ben je opzoek naar een andere maat? Ruilen kan in alle OPEN32 winkels binnen 14 dagen en is altijd gratis. Hoe fijn is dat! Alle voordelen op een rijtje;

  • Ruilen is gratis in onze winkels
  • Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd
  • Onze winkelexperts geven je goed maatadvies
  • Je kunt vanuit de winkel in de meeste gevallen direct de juiste maat meenemen
  • Als de juiste maat daar niet (meer) op voorraad is, dan kijken we meteen of we deze voor je kunnen bestellen. In dit geval sturen we de juiste maat jouw kant op, zodat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.
  • Kom met een gerust hart bij ons binnen. Je winkelbezoek is veilig en we houden ons strikt aan de RIVM-richtlijnen.

Wil je een artikel ruilen? Vind hier de winkel bij jou in de buurt. Ben je online aan het oriënteren en twijfel je over de pasvorm en/of maat van jouw favoriete product? Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder met het kiezen van de juiste maat.


Retourneren per post via PostNL

Woon je niet in de buurt van een winkel of heb je geen tijd? Retourneren gaat gemakkelijk en snel via PostNL. De retourkosten zijn bij deze retouroptie wel voor eigen rekening.

  • Bij retourneren via PostNL betaal je alleen de pakketkosten à € 7,25 (standaard verzending tot 10 kg)
  • Breng het pakket inclusief de pak- en retourbon naar een PostNL servicepunt
  • Het retouradres is Delta 134, 6825 MV, Arnhem
  • Plak de retoursticker op het pakket. Tip; verwijder de oude adressticker om verwarring bij PostNL te voorkomen
  • Na ontvangst van de retourzending, wordt het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort
  • Bij een volledige retour ontvang je het aankoopbedrag terug, inclusief de verzendkosten. De retourkosten zijn voor eigen rekening en bedragen € 7,25 (standaard verzending tot 10 kg) binnen Nederland en € 13,00 (standaard verzending tot 2 kg) voor België

Wat is de retourtermijn voor artikelen?

Twijfel je over je aankoop? Ons retourtermijn is 14 dagen. Je kunt dus in alle rust een beslissing nemen of je het artikel wilt retourneren of houden. Besluit je tóch om te retourneren? Retourneer je aankoop binnen 14 dagen via PostNL (hiervoor betaal je wel verzendkosten) of kom je aankoopretourneer gratis terug brengen naar één van onze winkels.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Wil je retourneren? Bij retourneren gelden een aantal voorwaarden:

  • De ruil- en retourtermijn bedraagt 14 dagen na ontvangst van de bestelling
  • Wanneer je kiest voor retourneren via PostNL, zijn de retourkosten voor eigen rekening (à € 7,25  bij een standaard verzending tot 10 kg)
  • Retourneren in al onze winkels is gratis
  • Het artikel dient compleet met kaartjes, ongedragen, en onbeschadigd te zijn
  • Vanuit hygiënisch oogpunt accepteren wij ondermode en mondkapjes niet retour
  • Het artikel mag niet vermaakt zijn
  • Je mag het artikel bekijken, beoordelen en/of passen
  • Bij een complete retourzending ontvang je het aankoopbedrag terug, inclusief de verzendkosten
  • Gekozen voor AfterPay? Indien je nog niet betaald hebt, wordt de factuur aangepast of komt deze te vervallen. Heb je al betaald, dan wordt het bedrag teruggestort door AfterPay

Wat zijn de kosten bij retourneren?

Niet tevreden en je bestelling retourneren? In de winkel heb je de mogelijkheid je aankoop gratis te retourneren. Bij retourneren via post betaal je alleen de pakketkosten à € 7,25 (standaardverzending tot 10 kg). Retourneren vanuit een buurland België, Duitsland of Luxemburg? België, Duitsland of Luxemburg? De retourkosten bedragen € 13,00. Bekijk hier alle tarieven voor retourneren via het buitenland.

Krijg ik mijn aankoopbedrag terug in geval van een (deel)retour?

Bij een complete retourzending ontvang je het volledige aankoopbedrag terug inclusief de verzendkosten. De retourkosten zijn voor eigen rekening wanneer je jouw pakket terug hebt gestuurd via PostNL. Bij een deelretour krijg je alleen het aankoopbedrag terug van de door jouw geretourneerde artikelen. De verzendkosten en retourkosten worden bij een deelretour niet terugbetaalt.

Moet ik de AfterPay factuur betalen bij een (deel)retour?

Heb je betaald met AfterPay, dan loopt het betalingsverkeer via AfterPay.

  • Stuur je een gedeelte retour, dan wordt de factuur automatisch door AfterPay aangepast en betaal je enkel het bedrag voor de artikelen die je behoudt
  • Retourneer je de complete bestelling en heb je nog niet betaald, dan komt de factuur automatisch te vervallen.
  • Heb je al betaald, dan stort AfterPay het te betalen bedrag terug op je bankrekening.
  • Bij een retour blijft de eventuele betalingsverplichting aan AfterPay bestaan.
  • Voor meer informatie of vragen over betaling via digitale acceptgiro, kun je contact opnemen met de klantenservice van AfterPay.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kan de bestelling wijzigen of annuleren, als deze nog niet verstuurd is. Neem voor wijzigingen of annuleren zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via tel. +31(0)26 - 203 09 32 of klantenservice@open32.nl.

In onze webshop heb je altijd bedenktijd. Binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel kan je de koopovereenkomst altijd zonder opgave van redenen ontbinden. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen. Dit valt onder het ontbindingsrecht van onze klant, dat wettelijk bepaald is. Annuleer je de volledige bestelling, dan ontvang je het complete aankoopbedrag inclusief de verzendkosten terug. Annuleer je een gedeelte van de bestelling? Dan betaal je enkel het bedrag voor de artikelen die je behoudt. Wij betalen zo snel mogelijk het bedrag van de geannuleerde artikelen terug.